استفاده از بیمه تامین اجتماعی برای کاربران خارج از کشور

استفاده از بیمه تامین اجتماعی برای کاربران خارج از کشور

هر ساله بسیاری از ساکنان ایران به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند؛ بسیاری از این افراد سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی به صورت اجباری یا آزاد را دارند و قصد دارند با پرداخت حق بیمه به صورت مستمر از خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند. در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه را دارید می‌توانید به سادگی از استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی در خارج از کشور استفاده کنید.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اید اما همچنان قصد دارید از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

https://vpn-iran.com/چرا باید از VPN ایرانی استفاده کنیم؟

یکی از مشکلات و چالش‌هایی که کاربران خارج از کشور همواره با آن مواجه هستند، محدودیت دسترسی به سایت‌ها و سامانه‌های ایرانی است. کشور ایران به دلیل سیاست‌های امنیتی، دسترسی کاربران خارج از مرز به سایت‌های داخلی را مسدود کرده‌است. به همین دلیل ایرانیان خارج از کشور نمی‌توانند با IP محل زندگی خود به سایت‌های ایرانی مانند اتصال به بانک توسعه تعاون از خارج کشور و یا  اتصال به فیلیمو از خارج از کشور  را به راحتی انجام دهند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای افراد شود. برای مثال فردی را تصور کنید که برای مسافرت به خارج از ایران سفر کرده و حالا نمی‌تواند از طریق موبایل بانک قسط وام را پرداخت کند یا حق بیمه را بپردازد و این موضوع ممکن است در آینده مشکلاتی را به وجود آورد.

تنها راه اتصال و استفاده از خدمات سایت‌ها و سامانه‌های ایرانی، خرید VPN ایرانی است.  VPN ایرانی با تغییر IP فعلی کاربر به IP ایران، امکان استفاده از تمامی سایت‌های مسدودشده را برای کاربران فراهم می‌کند مانند اتصال به همراه بانک بانک ملت از خارج از کشور .

مزیت استفاده از خدمات VPN Iran

با خرید VPN ایرانی و متصل‌شدن به IP ایران، تمامی کاربران از هر نقطه دنیا می‌توانند از سایت‌های ایرانی بازدید و استفاده کنند. برای داشتن اتصالی امن و اطمینان از حفظ اطلاعات حساب، باید از یک وی پی ان معتبر استفاده کنید.

VPN Iran یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید VPN ایرانی است. تامین امنیت، حفظ اطلاعات کاربران و برخورداری از سرعت بالا اینترنت از مهم‌ترین ویژگی‌های VPN Iran است.

تامین اجتماعیبیمه تامین اجتماعی برای ایرانیان خارج از کشور

برای این که بتوانید از خدمات بیمه تامین اجتماعی در خارج از کشور استفاده کنید، می‌توانید با توجه به شرایط خود، یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

مراجعه حضوری در ایران:

مراجعه حضوری به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی و دریافت کد بیمه، یکی از آسان‌ترین روش‌های برخورداری از خدمات بیمه است. برای استفاده از این روش، فردی که در آستانه مهاجرت قرار دارد یا برای مدتی به ایران آمده است، با مراجعه به یکی از شعب بیمه نسبت به تنظیم بیمه‌نامه اقدام می‌کند.

مراجعه وکیل به دفاتر بیمه:

در صورتی که ساکن ایران نباشید و تمایل داشته باشید خدمات بیمه تامین اجتماعی را دریافت کنید، می‌توانید از طریق تنظیم وکالت‌نامه و وکیل‌گرفتن این کار را انجام دهید. وکیل می‌تواند در حدود تعیین‌شده نسبت به انجام کارهای اداری اقدام کند.

مراجعه به شعب بیمه در خارج از کشور:

شعب بیمه تامین اجتماعی در برخی کشورها وجود دارد. افرادی که تمایل به پرداخت حق بیمه و بهره‌مندی از خدمات بیمه تامین اجتماعی را دارند، می‌توانند با مراجعه به شعب خارج از ایران تامین اجتماعی نسبت به تنظیم بیمه‌نامه اقدام کنند. در این شرایط پس از مراجعه به شعب بیمه و پرکردن فرم‌های مربوطه، تا 60 روز صلاحیت بیمه‌ای فرد تایید شده و سپس تا 30 روز فرصت امضا قرارداد را دارد.

خدمات اینترنتی دتامین اجتماعیشرایط انجام معاینات پزشکی برای ایرانیان خارج از کشور

برخلاف رویه ثبت نام بیمه در ایران، در خارج از کشور نیازی به مراجعه به کادر درمانی معتمد سازمان تامین اجتماعی نیست. به همین دلیل در صورت عدم حضور در ایران، مشکلی برای تنظیم بیمه به وجود نمی‌آید.

برای انجام معاینات پزشکی بیمه در خارج از کشور، افراد باید با مراجعه به نمایندگی‌های ایران یا کارگزاری‌های رسمی، احراز هویت فرد انجام شود؛ سپس با مراجعه به پزشک مورد تائید وزارت خارجه و انجام معاینات مربوطه، نتیجه را ترجمه و به ایران ارسال کنند.

چگونه درخواست بیمه تامین اجتماعی را از طریق سامانه ثبت کنیم؟

اگر در حال حاضر خارج از کشور ایران زندگی می‌کنید و قصد دارید پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را شروع کرده یا آن را ادامه دهید، باید از طریق سایت بیمه تامین اجتماعی، نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنید.

اگر پیش از این از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده نکرده‌اید و به تازگی می‌خواهید ثبت نام کنید، کافی است فرم الکترونیکی بیمه را پر کنید. این فرم اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، شماره تماس، آدرس ایمیل و کشور و شهر محل سکونت را دریافت می‌کند. برای این که بتوانید از طریق این سایت به خدمات بیمه تامین اجتماعی در خارج از کشور دسترسی داشته باشید، باید از  IP ایران استفاده کنید. زیرا به دلیل سیاست‌های فعلی کشور ایران، دسترسی به سایت ارگان‌های دولتی یا شرکت‌ها برای کاربران خارج از کشور محدود شده است.

استفاده از سایت بیمه تامین اجتماعی برای کاربران خارج از کشور

مراجعه به سایت تامین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه، پیگیری وضعیت یا ثبت نام بیمه ضروری است و افرادی که می‌خواهند از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنند یا اخبار و اطلاعیه‌های آن باخبر شوند باید از طریق سایت رسمی بیمه این کار را انجام دهند. اما باتوجه به این که تمامی سامانه‌ها و سایت‌های دولتی برای ایرانیان خارج از کشور محدود شده، لازم است کاربران ایرانی برای استفاده از خدمات این سایت از IP ایرانی استفاده کنند.

همانطور که گفته شد اتصال به سایت تامین اجتماعی بدون استفاده از VPN و IP ایرانی غیرممکن است؛ برای استفاده از هر سایت ایرانی لازم است با خرید VPN معتبر و استفاده از IP ایران، کارهای خود را به سادگی انجام دهید.

سوالات متداول

آیا همه افراد می‌توانند درخواست بیمه دهند؟

استفاده از بیمه تامین اجتماعی و استفاده از خدمات آن در خارج از کشور نیازمند رسیدن به سن قانونی است. علاوه بر این افراد بالای 50 سال که سابقه پرداخت بیمه‌نامه ندارند هم نمی‌توانند برای درخواست بیمه اقدام کنند.

چگونه می‌توان از سایت تامین اجتماعی استفاده کرد؟

استفاده از سایت‌های داخلی توسط کاربران خارج از کشور ممکن نیست. تنها راه برای دسترسی به سایت‌های ایرانی، خرید VPN با IP ایرانی است.